מה עזר לי להיפטר מהיישויות הלא נעימות שליוו אותי

אני ילדה וחושך בחוץ.

אני הולכת בדרכי הביתה מחברים או מחדר האוכל בקיבוץ, ואין אף דמות מוכרת לידי ברחוב החשוך, להעניק לי תחושה של מוגנות.

אני זוכרת את עצמי מסתובבת בשבילי הקיבוץ ומרגישה שעוקבים אחרי, והיו לי כל מיני שיטות כדי להרגיש חזקה ומוגנת: הייתי שרה לעצמי שירים, רוקדת לעצמי, העיקר להראות כלפי חוץ שאני לא מפחדת, כי מי שמפגין ביטחון ולא חולשה- לא עושים לו כלום.

מי זה ה"לא עושים לו כלום"? המפלצות, אלו שמסתתרות בחושך.

או האנשים שעוקבים אחרי.

היו פעמים, שאפילו הייתי עוצרת בפתאומיות, כדי שמי שעוקב אחריי לא ישים לב ויתנגש בי, ואז אדע סוף סוף מי הוא.

אני זוכרת את עצמי גם בגיל 12, עומדת רגע ומתכננת אסטרטגיות כיצד לעבור לבד את החושך הגדול, מתוך ידיעה ברורה שבשיחים שמימיני ומשמאלי מסתתרות מפלצות שרוצות לפגוע בי, ורק אם אפגין שאינני מפחדת, הן לא תעזנה לגעת בי.

תקראו לזה דמיון פורה, שבהחלט היה לי, או שיגיונות ילדות- אין לי בעיה עם זה, אבל התחושה שעוקבים אחרי ליוותה אותי עד שנות ה- 20 המאוחרות של חיי.

 

"תגידי להם שילכו"- ובמטה קסם נעלמו כולם!

בכל מקום שבו הייתי לבד עם עצמי והיה לילה- הרגשתי שעוקבים אחרי. לפעמים הייתי מתעוררת באמצע הלילה ויודעת בוודאות שיש אצלי אנשים בבית. מעולם לא פקחתי את עיניי, כי פחדתי שיהרגו אותי, ועדיין יכולתי לחוש בעוצמה מאוד גבוהה את האנשים, עד רמת שרטוט קווי המתאר שלהם.

שנים ארוכות לא סיפרתי על זה לאיש כי מה, אני משוגעת? הרי כל מי שישמע ישלח אותי ישר לגהה. עד שיום אחד, במהלך טיפול הילינג שעברתי, סיפרתי את זה להילרית שלי. היא הקשיבה לי בעניין ואז אמרה לי: "תגידי להם שילכו"- ובמטה קסם נעלמו כולם!

עם השנים גיליתי גם, שהחוויה האישית הזו שלי היא בכלל לא אישית, והמון אנשים, ובעיקר ילדים, חווים אותה.

נורית סיפרה לי על אלון בנה, ילד מקסים בן 12, שמפחד ללכת להתקלח לבד. את הדרך מהחדר שלו למקלחת הוא עושה בריצה ומבקש מנורית שתישאר ערה עד שהוא יסיים. נורית תמיד חשבה שהוא עושה את זה מפינוק. הסברתי לה שהוא לא, הוא פשוט חש בנוכחות של אנרגיות אחרות – וזה מלחיץ אותו. וגם לימדתי את אלון, שהוא יכול להגיד "לכו מכאן" וזה עובד.

מיכל סיפרה לי שרוני שלה מפחדת ללכת לישון בלילה כי היא רואה אנשים או מפלצות. הנחיתי את מיכל לבקש מרוני שתצייר את הדמויות שהיא רואה, ואז שתשאל אותן אם הן טובות או לא, ושאם הן לא טובות, שתגיד להן שהן צריכות ללכת כי אסור להיות פה בלי הסכמה. רוני ציירה למיכל את הדמויות, דיברה איתן והפחדים ירדו מסדר היום הביתי.

ילדים, לעומת מבוגרים, רגישים יותר לאנרגיות זרות. ככל שאנחנו גדלים, הרגישות הזו נעלמת, בעיקר בגלל שהרציונאל, שלנו או של סביבתנו, אומר לנו שמה שאנחנו חווים הוא לא הגיוני.

אני מספרת לכם את הסיפור הזה כי אני מאמינה, שרובכם יודעים על מה אני מדברת. ואם אתם לא יודעים על עצמכם, אתם בטח יודעים זאת על ילדיכם.

אז תנו לגיטימציה לתחושות שלהם. הם לא רק "בעלי דמיון מפותח"- הם בעלי תדרים אנרגטיים מפותחים.

ואם הם ידעו, שמה שהם מרגישים הוא נכון, ושהם יכולים פשוט להגיד לאנרגיות האלו, מכל הלב, "לכו מכאן"- זה יעזור להם מאד, גם ביכולת ההתמודדות שלהם וגם בבניית הביטחון העצמי שלהם.

עוד מהבלוג

פתאום היא מרגישה שאין לה רגליים

מהי קארמה

הצטרפו לקבלת הניוזלטר שלי

אני רוצה להמליץ על הקורס קונסטלציה קארמתית .

הקורס נותן נקודת מבט חדשנית ומרעננת על שיעורי חיים גלגולים וקארמה.

יעל העבירה את החומר בצורה מסודרת ובהירה תוך הקשבה רבה לקבוצה ולצרכים שעלו ממנה.

רוית

ממליצה בחום רב על קורס הקונסטלציה הקארמתית.
הלמידה פותחת אופקים חדשים וחשיבה אחרת ושונה לפתרון קונפליקטים אישיים, הבנה מאיפה הם מגיעים ולהפריד מעורבות ע"מ לשחרר את הקושי שהגיע לחיים הללו.
קשיים שיש לנו עם אנשים, שהם תולדה של העבר, גם הם מתגלים ומובנים.
הרעיון לשחרר מעורבבות ולהפריד בין מה שקרה בגלגול אחר למה שהבאנו איתנו לחיים הללו.
לקחת את החוזקות ולהשאיר את הקושי במקום אליו הוא שייך.

קורס מרתק, מסקרן ומעניין מאד.
כלי נוסף לארגז הכלים התורם לרווחתו של האדם.

צביה כהן צדק

קשה לי להסביר מילים את שיטות הטיפול של יעל, אך החשוב הוא החוויה שלהן בגוף, בנפש, בראש והן פשוט עובדות. יעל כמטפלת לא חושבת שהיא יודעת מה את צריכה או הכי טוב עבורך, היא לא מתנשאת ,היא מכילה ואחד הדברים שהיא נתנה לי זו היכולת לשנות דברים גם כאשר הכל נראה אבוד ושחור. זה מעבר לתחושת תקווה, זו תחושת מסוגלות, הסתכלות אחרת על מצבים ורגשות ובתוך הטיפול היא מצליחה לתת את  התמיכה שתאפשר למטופל לפעול בעצמו.  תחילה הדברים נראים מוזרים בטיפול אך מהר מאוד מבינים שלא צריך להבין אלא להרגיש ומבחינים  בשינוי מהר.  אני ממליצה בחום ועדיין ממשיכה ללכת ליעל.

אביטל (שם בדוי)

אין רגע דל במודולה (בלימודי) לקונסטלציה קארמתית, שיעל עיני מעבירה, המאתגרת את המוכר והידוע ברמות על. עבורי ועבור הקבוצה.
יעל יצרה מיכל בטוח להסתקרן ולחקור את הלא נודע, הוליכה צעד צעד את המודעות לעולמות שמעבר, בנינוחות, מקצועיות וחכמה. הייתה לי זכות גדולה ללמוד ממך ואתך יעל יקרה .
העולם שלי התרחב, הראיה שלי בהירה יותר, והמיכל גדל.
מכירה ומוקירה על כל ההתנסויות, כול רגע ורגע של למידה במסע, שממנה חזרתי מלאה במתנות.
תודה מכל הלב.

 

דיאנה  גלזר   MSC

יעל התגלתה כאשת מקצוע מהשורה הראשונה, גם בקונסטלציה משפחתית וגם בטיפול בכלל.
בדרך הלימוד שלה, יעל מנגישה את השיטה בקלות לתלמידים תוך התוויית דרכי עבודה וכלים המאפשרים להתחיל לעבוד אפילו לכאלה שבתחילת הדרך. היא עושה זאת בנעימות, בגובה העיניים, מעודדת ומעבירה ביטחון למתחילים.
בדרך עבודתה, היא מגלה אף אחריות רבה.

הגר, מטפלת רגשית בשיטות קצרות טווח

״ אצל יעל עיני למדתי יותר ממודולה אחת והסיבות לכך הן רבות. ראשית  המידע הועבר בצורה עניינית ובהירה, אבל ידע הוא רק ידע, ואני התחברתי בעיקר לחשיבה הפתוחה, לחיבורים המעניינים בין הדברים שעולים כמו באקראי ואשר הובילו אותי לגילויים אישיים חשובים. אהבתי ועדיין את היחס האישי אשר מעורר תחושה של אכפתיות אמיתית ורצון אישי לתרום ולעזור.

אטי תירוש, מאמנת מטפלת ומנחה בגישות משולבות

רוצים לדעת יותר?יש לכם שאלות? צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים
ואחזור אליכם בהקדם

רוצים ליצור שינוי בחייך?
יש לכם שאלות? צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן