"תחל שנה וברכותיה…"

כיצד אתם רוצים שיראו חייכם?

עכשיו זה הזמן לקבוע!

ראש השנה היהודי הוא חג בעל אנרגיה ייחודית. זהו חג שבו מתאפשר לאדם לקבוע את מהות חייו לשנה הקרובה, לשחרר מחייו אנרגיות שתוקעות אותו ולבצע תיקונים.

התהליך האנרגטי של השחרור והבנייה מחדש מתחילים עוד לפני ראש השנה, בחודש אלול ומסתיימים בשמחת תורה עם פתיחתו וקריאתו מהתחלה של ספר בראשית.

המורה שלי לקבלה, שאול יודקביץ, מתאר את התהליך בצורה מאוד יפה: דמו עצמכם לסוללה, הנטענת פעם בשנה. ראש השנה הוא המטען, שמטעין את הסוללה. איכות וכמות ההטענה נקבעים לפי איכות וכמות המקום שיש בסוללה. אם הסוללה שלנו מלאה כעסים, תסכולים, מרירות וכו', ההטענה של הסוללה (קרי, שלנו), תהיה נמוכה ואנו נעבור שנה עם אנרגיות נמוכות. לעומת זאת, אם הסוללה שלנו תהיה ריקה ובליבנו כוונה לשנה של שפע (שאותו יש לפרוט ולהגדיר), ההטענה תהיה חזקה ועוצמתית ואנו נזכה בשנה שבה יתממשו בחיינו הרבה דברים חיוביים.

אז מה עושים כדי למשוך שפע לחיינו ולקבוע את עתידנו לשנה הקרובה?

4 דרכים למשוך שפע ולקבוע את השנה הקרובה:

ראשית, מרוקנים! אמרו חז"ל "ישן מפני חדש תוציא". אם כך- יש להוציא את כל הישן. על מי אתם כועסים וטרם סלחתם? מי מעצבן אתכם כל הזמן וטרם התגברתם על כך? איזו מרירות (ועל מי) יש בתוככם ואילו תכונות אופי שלכם כדאי שתשנו על מנת שתהיו אנשים טובים יותר? (אני, למשל, בוחרת לעשות עבודה על היותי ביקורתית ועל היותי, פעמים רבות, חסרת טאקט).

עשו רשימה של כל הדברים שברצונכם לשחרר עכשיו.

עשו רשימה של כל הדברים החיוביים שברצונכם להכניס לחייכם: פרנסה, זוגיות, הורות, התפתחות מקצועית, תכונות אופי כגון: חמלה, הכלה, הקשבה ועוד. רשמו גם חלום או שניים, שאתם רוצים לממש בשביל הנשמה. שנה שעברה, למשל, החלום שלי היה ללמוד פיתוח קול ואכן הגשמתי אותו).

רישמו בזמן הווה ובצורה חיובית. למשל: "אני מרוויחה 15000 ₪ בחודש, מדי חודש"; "אני לומדת לפתח חמלה כלפי אנשים" וכדו'. שימו לב, לתחושות שיצירת הרשימה מלווה אתכם. רישמו דברים חיוביים שמעוררים בכם התרגשות, ציפייה, שמחה וחדווה (ולא דברים שבהם יש לכם ספקנות ואילוץ).

חודש אלול הוא החודש לשחרר מאיתנו את שמונע מאיתנו להתקדם בחיים וליצור אופטימיות ושמחה לקראת השנה החדשה.

שנית, ראש השנה (ובמיוחד ערב ראש השנה) הוא הזמן שבו מכניסים את הסוללה למטען ומתחילים להטעין, זה הזמן להתחיל בפועל את תהליך השחרור שהתכוונו אליו בחודש אלול.

בין ראש השנה, למוצאי יום כיפור (עשרת ימי תשובה) זה הזמן להתמקד ב"מה כן".

תנו כוונה מדי יום בקומכם ומדי ערב בלכתכם לישון ואם אפשר גם באמצע היום, בדברים אותם הנכם רוצים לזמן לחייכם.

עשו רשימה ממוקדת וברורה וקיראו בה.

תנו את הדגש הרגשי  והאנרגטי על ה"כן" והניחו בצד את הקולות של הסקפטיות, "ניסיון החיים" ועוד תירוצים ופחדים שמונעים מכם להיות אתכם.

בראש השנה, בבוקר (בחג עצמו) יש תקיעה בשופר. התקיעה בשופר, מטרתה, לעורר את הנשמה ולהביאה למצב של תיקון וריפוי.

ההקשבה (הרוחנית- אנרגטית ולאו דווקא הדתית) לשופר, יש בה תהליך ריפוי מאוד עוצמתי!

בא' ראש השנה אחרי הצהרים, מתקיים ה"תשליך". זמן טוב לקרוא את הרשימה שרשמנו בחודש אלול, על כל הדברים שאנחנו רוצים להשליך מחיינו, לראות אם יש לנו תוספות לרשימה ולהוסיף- ולתת כוונה מלאה לשחרור.

שתי טכניקות מעולות לעניין זה: 1. ללכת לים, למצוא אבנים, לרשום עליהן את הדברים שאנחנו רוצים להשליך מחיינו ולזרוק (עם הרבה כוונה) לים (או למאגרי מים אחרים). 2. לרשום את הדברים על גבי בלון, לתת כוונה שייעלמו מחייכם ולשחרר אותם באהבה רבה לאוויר.

שלישית, ממוצאי כיפור, למשך 5 ימים, זה הזמן של בנייה עצמית. מי אני, מה הערכים שלי, מה ההישגים שלי וכו'. זמן להתמקד בטוב שאני.

גם כאן, אני ממליצה להכין רשימה ולשאת אותה עמכם לכל מקום ולקרוא אותה בוקר וערב ואף יותר.

השתדלו לרשום על עצמכם 10 דברים, 10 הישגים שלכם, 10 ערכים וכדו'.

מהיום החמישי, א' סוכות (מ- ט"ו בתשרי), זה הזמן לחשוב ולתכנן לאן אתם רוצים להגיע. כלומר- אילו הישגים אתם רוצים שיהיו לכם (בכלל בחיים ובשנה הקרובה בפרט). חישבו כיצד אתם יכולים להשיג צמיחה, התפתחות, תקשורת טובה ועוד).

השתדלו לא לרשום יותר מדי דברים, שכן "מרוב עצים לא רואים את היער".

כשאתם חושבים על: "לאן אני רוצה להגיע", חישבו יותר על המהות מאשר על האפיון שלו. למשל, אני אישית, רוצה להגיע ולהיות במקום של השפעה. להשפיע ולעורר השראה. אני לא יודעת איפה זה יקרה ומה "הגדרות התפקיד" המדויקות, אך זאת המהות.

כדי לחזק את ההתמקדות וההתכוונות, רשמו את הרצון על דף ובקרו, לפחות פעם ביום בסוכה.

לסוכה יש אנרגיה של משיכת אור של הגנה ודחיפה קדימה וחיזוק האנרגיה של מימוש הרצונות שלנו, ולכן, שבו בסוכה, התמקדו במקום אליו אתם רוצים להגיע והתמקדו, בנוסף, ברגשות ובתחושות שזה יוצר בכם.

ולבסוף, שמחת תורה, חתימת הסרט של הנשמה לשנה הבאה – צאו לחגוג, היו בשמחה. שמחה שהיא לשם השמחה, כלומר "שמחת חינם" היא מרפאת, היא מצמיחה והיא אנרגטית מאוד.

ראש השנה, מבחינתי, הוא הזדמנות נוספת, אנרגטית ועוצמתית לתיקון, להתפתחות ולצמיחה.

מבחינתי, כיום, פחות חשוב לי ופחות מעניין אותי ההיבט הדתי של התפילות והחגים.

כאשר מבינים את ההיבט האנרגטי-רוחני שחגי תשרי טומנים בתוכם, נפרשת לפנינו תוכנית מדהימה לריפוי, צמיחה ושינוי.

ואם כך הוא, מדוע שלא נחפון הזדמנות זו בשתי ידיים ונתמסר לה? ושוב, לא מההיבט הדתי כי אם מההיבט של צמיחה אישית ורוחנית ולקיחת אחריות על חיינו ועל גורלנו.

 *המאמר נכתב בהשראת שיעור קבלה בנושא חגי תשרי אצל מר שאול יודקבי

עוד מהבלוג

פתאום היא מרגישה שאין לה רגליים

מהי קארמה

הצטרפו לקבלת הניוזלטר שלי

אני רוצה להמליץ על הקורס קונסטלציה קארמתית .

הקורס נותן נקודת מבט חדשנית ומרעננת על שיעורי חיים גלגולים וקארמה.

יעל העבירה את החומר בצורה מסודרת ובהירה תוך הקשבה רבה לקבוצה ולצרכים שעלו ממנה.

רוית

ממליצה בחום רב על קורס הקונסטלציה הקארמתית.
הלמידה פותחת אופקים חדשים וחשיבה אחרת ושונה לפתרון קונפליקטים אישיים, הבנה מאיפה הם מגיעים ולהפריד מעורבות ע"מ לשחרר את הקושי שהגיע לחיים הללו.
קשיים שיש לנו עם אנשים, שהם תולדה של העבר, גם הם מתגלים ומובנים.
הרעיון לשחרר מעורבבות ולהפריד בין מה שקרה בגלגול אחר למה שהבאנו איתנו לחיים הללו.
לקחת את החוזקות ולהשאיר את הקושי במקום אליו הוא שייך.

קורס מרתק, מסקרן ומעניין מאד.
כלי נוסף לארגז הכלים התורם לרווחתו של האדם.

צביה כהן צדק

קשה לי להסביר מילים את שיטות הטיפול של יעל, אך החשוב הוא החוויה שלהן בגוף, בנפש, בראש והן פשוט עובדות. יעל כמטפלת לא חושבת שהיא יודעת מה את צריכה או הכי טוב עבורך, היא לא מתנשאת ,היא מכילה ואחד הדברים שהיא נתנה לי זו היכולת לשנות דברים גם כאשר הכל נראה אבוד ושחור. זה מעבר לתחושת תקווה, זו תחושת מסוגלות, הסתכלות אחרת על מצבים ורגשות ובתוך הטיפול היא מצליחה לתת את  התמיכה שתאפשר למטופל לפעול בעצמו.  תחילה הדברים נראים מוזרים בטיפול אך מהר מאוד מבינים שלא צריך להבין אלא להרגיש ומבחינים  בשינוי מהר.  אני ממליצה בחום ועדיין ממשיכה ללכת ליעל.

אביטל (שם בדוי)

אין רגע דל במודולה (בלימודי) לקונסטלציה קארמתית, שיעל עיני מעבירה, המאתגרת את המוכר והידוע ברמות על. עבורי ועבור הקבוצה.
יעל יצרה מיכל בטוח להסתקרן ולחקור את הלא נודע, הוליכה צעד צעד את המודעות לעולמות שמעבר, בנינוחות, מקצועיות וחכמה. הייתה לי זכות גדולה ללמוד ממך ואתך יעל יקרה .
העולם שלי התרחב, הראיה שלי בהירה יותר, והמיכל גדל.
מכירה ומוקירה על כל ההתנסויות, כול רגע ורגע של למידה במסע, שממנה חזרתי מלאה במתנות.
תודה מכל הלב.

 

דיאנה  גלזר   MSC

יעל התגלתה כאשת מקצוע מהשורה הראשונה, גם בקונסטלציה משפחתית וגם בטיפול בכלל.
בדרך הלימוד שלה, יעל מנגישה את השיטה בקלות לתלמידים תוך התוויית דרכי עבודה וכלים המאפשרים להתחיל לעבוד אפילו לכאלה שבתחילת הדרך. היא עושה זאת בנעימות, בגובה העיניים, מעודדת ומעבירה ביטחון למתחילים.
בדרך עבודתה, היא מגלה אף אחריות רבה.

הגר, מטפלת רגשית בשיטות קצרות טווח

״ אצל יעל עיני למדתי יותר ממודולה אחת והסיבות לכך הן רבות. ראשית  המידע הועבר בצורה עניינית ובהירה, אבל ידע הוא רק ידע, ואני התחברתי בעיקר לחשיבה הפתוחה, לחיבורים המעניינים בין הדברים שעולים כמו באקראי ואשר הובילו אותי לגילויים אישיים חשובים. אהבתי ועדיין את היחס האישי אשר מעורר תחושה של אכפתיות אמיתית ורצון אישי לתרום ולעזור.

אטי תירוש, מאמנת מטפלת ומנחה בגישות משולבות

רוצים לדעת יותר?יש לכם שאלות? צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים
ואחזור אליכם בהקדם

רוצים ליצור שינוי בחייך?
יש לכם שאלות? צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן