היא רוצה להתגרש ואני רוצה שהיא תחזור אליי".

"אני רוצה לעבוד על החוזים ביני ובין אשתי", אומר לי איתן, "היא רוצה להתגרש ואני רוצה לנקות את המטענים שיש בינינו, כדי שאם זה אפשרי- היא תחזור אליי".
אני מסבירה לו שבעבודה קארמתית על חוזים, כשהצד השני לא נמצא- אפשר לעבוד רק על החלק שלך בחוזה.
אני נותנת לו דוגמה: אם אנחנו נשואים ואני בוחרת להתעלל בך, אז החוזה בינינו הוא שאני מתעללת בך ואתה מאפשר לי להתעלל בך.
מה שמפריד בין שניהם מהווה משאב עבור איתן, אבל טריגר לאשתו.
"דינמיקה של תוקף – קורבן" הוא אומר לי, ולרגע זה מקבל פרספקטיבה אחרת לגמרי.
בחוזה נשמתי יש הסכמה, יותר מזה- יש בחירה: אני בוחרת להיות המתעללת או אני בוחרת להיות זו שמתעללים בה.
הבחירה בדפוסים האלו נעשית לצורך הלמידה וההתפתחות של הנשמה.
אצל הנשמה אין תפיסה של תוקף – קורבן.
יכול להיות שהתוקף שלי בחיים הארציים הוא בכלל החבר הכי טוב שלי בעולם הנשמות, והוא התגלגל לכאן כבן הזוג הפוגעני שלי כדי לעזור לי להתגבר על מטרה שבחרתי לעצמי, כמו לפתח בטחון עצמי או ערך עצמי, ולצאת ממעגל האלימות.
אני אומרת לאיתן שלא נעבוד על חוזים נשמתיים אלא נעשה עבודה קארמתית.
אנחנו מביאים ייצוגים: לו, לנשמה שלו, ואז לאשתו ולנשמה שלה, וייצוג למה שמפריד בין שניהם.
ומתוך השדה עולה שמה שמפריד בין שניהם מהווה משאב עבור איתן, אבל טריגר לאשתו.
איתן מוכן לוותר עליו.
אני אומרת לו שהוא לא יכול לוותר על זה, כי בזוגיות- כשאתה מוותר על עצמך ככה, בסופו של דבר זה פוגע בה יותר.
אני מבינה שיש כאן שני שיעורים- אחד של איתן ואחד של אשתו.
מכיוון שהיא לא נמצאת אנחנו לא מביאים ייצוג לשיעור שלה, אלא רק לשיעור שלו: מה הוא יכול ללמוד ממערכת היחסים הזאת.
איתן מביא ייצוג לשיעור הנשמתי שלו, שקשור למה שמפריד ביניהם, והוא באותו הצבע של אשתו.
כמנחה, זה מחזק אצלי את התחושה שהוא בחר באשתו כדי ללמוד את השיעור, ושיש שם מעורבבות מאוד גדולה.
הוא מתחיל לייצג ועולות תובנות: על פגיעות, על קבלת הצד הנשי בתוכו, ואחרות.
זה נראה כאילו אפשר לסיים את הסשן כאן, כי כמות התובנות מספיקה למאה שנה, אבל אני מרגישה שכל המילים שנאמרות, והקבלה של הדברים בצורה פשוטה ומהירה-
מעידות על משהו שלא רוצים לראות, יותר מאשר על ריפוי אמיתי.
אנשים שונים מייצגים בצורות שונות.
יש כאלו שחשים יותר, יש כאלו שרואים יותר ויש כאלו שמדברים יותר.
אני מחכה קצת, ונותנת לשדה לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב- להעלות דברים מעצמם.
איתן מדבר על ריפוי קוסמי, שזה לא משהו אישי אלא קולקטיבי, ויש קול בתוכי שצועק שהוא מתעלם מהכאב, אז אני עוצרת את הסשן.
אני מסבירה לו, שכשאדם מגיע לעבודה קונסטלטיבית- הכאב והריפוי הם קודם כל אישיים, ורק אחר כך הם קולקטיביים.
אם אדם ישר עובר לחוויה הקולקטיבית, בלי לתת מקום לאישי, זה אומר שהוא לא מוכן להכיר בכאב.
אני מבקשת ממנו להביא ייצוגים לכאב שלו ואנו ממשיכים לעבוד, ובסופו של דבר הכאב חוזר לגלגול שבו הוא נוצר.
הוא זכה להכרה וכך הוא יכול להפסיק להחזיק בגלגול של איתן.
איתן חווה שחרור מאוד גדול.
הוא מבין שהוא לא בתחרות עם אשתו למי כואב יותר כי לשניהם כואב, ושניהם לא ממש רואים האחד את השני.
והוא מתחבר לפגיעות שלו ומבין, שהשיעור שלו הוא לאפשר לעצמו להיות פגיע- גם בנוכחות אשתו.
איתן ואשתו התגרשו. היא לא הייתה מעוניינת בתהליכים.
למרות זאת – איתן הרגיש שהעבודה הקארמתית תמכה בו וחיזקה אותו לקראת הפרידה.
**************
כמטפלת, אין לי את הסמכות, וגם לא את הרצון, לעבוד עם מי שלא ביקש לעבוד.
אני עובדת רק עם מי שנמצא מולי, ומהעבודה עם איתן למדתי המון.

עוד מהבלוג

פתאום היא מרגישה שאין לה רגליים

מהי קארמה

הצטרפו לקבלת הניוזלטר שלי

אני רוצה להמליץ על הקורס קונסטלציה קארמתית .

הקורס נותן נקודת מבט חדשנית ומרעננת על שיעורי חיים גלגולים וקארמה.

יעל העבירה את החומר בצורה מסודרת ובהירה תוך הקשבה רבה לקבוצה ולצרכים שעלו ממנה.

רוית

ממליצה בחום רב על קורס הקונסטלציה הקארמתית.
הלמידה פותחת אופקים חדשים וחשיבה אחרת ושונה לפתרון קונפליקטים אישיים, הבנה מאיפה הם מגיעים ולהפריד מעורבות ע"מ לשחרר את הקושי שהגיע לחיים הללו.
קשיים שיש לנו עם אנשים, שהם תולדה של העבר, גם הם מתגלים ומובנים.
הרעיון לשחרר מעורבבות ולהפריד בין מה שקרה בגלגול אחר למה שהבאנו איתנו לחיים הללו.
לקחת את החוזקות ולהשאיר את הקושי במקום אליו הוא שייך.

קורס מרתק, מסקרן ומעניין מאד.
כלי נוסף לארגז הכלים התורם לרווחתו של האדם.

צביה כהן צדק

קשה לי להסביר מילים את שיטות הטיפול של יעל, אך החשוב הוא החוויה שלהן בגוף, בנפש, בראש והן פשוט עובדות. יעל כמטפלת לא חושבת שהיא יודעת מה את צריכה או הכי טוב עבורך, היא לא מתנשאת ,היא מכילה ואחד הדברים שהיא נתנה לי זו היכולת לשנות דברים גם כאשר הכל נראה אבוד ושחור. זה מעבר לתחושת תקווה, זו תחושת מסוגלות, הסתכלות אחרת על מצבים ורגשות ובתוך הטיפול היא מצליחה לתת את  התמיכה שתאפשר למטופל לפעול בעצמו.  תחילה הדברים נראים מוזרים בטיפול אך מהר מאוד מבינים שלא צריך להבין אלא להרגיש ומבחינים  בשינוי מהר.  אני ממליצה בחום ועדיין ממשיכה ללכת ליעל.

אביטל (שם בדוי)

אין רגע דל במודולה (בלימודי) לקונסטלציה קארמתית, שיעל עיני מעבירה, המאתגרת את המוכר והידוע ברמות על. עבורי ועבור הקבוצה.
יעל יצרה מיכל בטוח להסתקרן ולחקור את הלא נודע, הוליכה צעד צעד את המודעות לעולמות שמעבר, בנינוחות, מקצועיות וחכמה. הייתה לי זכות גדולה ללמוד ממך ואתך יעל יקרה .
העולם שלי התרחב, הראיה שלי בהירה יותר, והמיכל גדל.
מכירה ומוקירה על כל ההתנסויות, כול רגע ורגע של למידה במסע, שממנה חזרתי מלאה במתנות.
תודה מכל הלב.

 

דיאנה  גלזר   MSC

יעל התגלתה כאשת מקצוע מהשורה הראשונה, גם בקונסטלציה משפחתית וגם בטיפול בכלל.
בדרך הלימוד שלה, יעל מנגישה את השיטה בקלות לתלמידים תוך התוויית דרכי עבודה וכלים המאפשרים להתחיל לעבוד אפילו לכאלה שבתחילת הדרך. היא עושה זאת בנעימות, בגובה העיניים, מעודדת ומעבירה ביטחון למתחילים.
בדרך עבודתה, היא מגלה אף אחריות רבה.

הגר, מטפלת רגשית בשיטות קצרות טווח

״ אצל יעל עיני למדתי יותר ממודולה אחת והסיבות לכך הן רבות. ראשית  המידע הועבר בצורה עניינית ובהירה, אבל ידע הוא רק ידע, ואני התחברתי בעיקר לחשיבה הפתוחה, לחיבורים המעניינים בין הדברים שעולים כמו באקראי ואשר הובילו אותי לגילויים אישיים חשובים. אהבתי ועדיין את היחס האישי אשר מעורר תחושה של אכפתיות אמיתית ורצון אישי לתרום ולעזור.

אטי תירוש, מאמנת מטפלת ומנחה בגישות משולבות

רוצים לדעת יותר?יש לכם שאלות? צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים
ואחזור אליכם בהקדם

רוצים ליצור שינוי בחייך?
יש לכם שאלות? צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן