מעשה אבות סימן לבנים ולבנות…

מעשה אבות סימן לבנים ולבנות…
אנחנו מתחילות סשן.
היא יהודייה, איטלקייה וישראלית, וגרה באיטליה.
הנושא של הסשן הוא התמודדות עם חוסר האונים, שהיא חשה בעקבות המצב,
אני כותבת את הסיפור שלה,
כי במידה מסוימת הוא השתקפות, מרגשת וכואבת, של סיפורו של כל מי שמחזיק בתוכו דנ"א יהודי-
בין אם הוא חי בניו-יורק, ארגנטינה או אנגליה.
וגם אם כל המשפחה שלו חיה שם כבר כמה דורות.
אנחנו מניחות 3 ייצוגים: לה, למצב ולחוסר האונים.
מהר מאוד המצב הופך לשני ייצוגים: האחד לאדמה והשני לדם, לאלימות, לשריפות ועוד,
חוסר האונים הופך, באופן מפתיע, לפוטנציאל של הדברים הלא ידועים שיכולים להתגלות,
והסיפור המשפחתי שלה נפרש…
היא ילידת מצרים.
בשנת 1956, כשהייתה בת 3, הם ברחו לאיטליה בעקבות פרעות שהיו במצרים כנגד היהודים.
כבר בגיל שלוש היא חוותה- איך זה להיות פליטה, איך זה לפחד על חייה, או איך זה שהוריה מפחדים על החיים שלהם, וכדי להציל את עצמם הם בורחים.
אנחנו נפגשות עם כאבי הנטישה של המולדת, והמולדת היא לא ישראל, היא סוריה והיא מצרים. אנחנו נפגשות עם הפחד על החיים של אמא שלה ושלה, אז והיום. והאדמה היא לפעמים אדמת סוריה, לפעמים אדמת מצרים, ולפעמים היא אדמת מדינת ישראל. זה נע ומשתנה.
בל זה לא מתחיל ונגמר שם, הסיפור שלה יותר מורכב מזה-
בשנת 1944 אימא שלה ברחה מחאלב שבסוריה, אחרי דורות של חיים שקטים יחסית,
כי הנאצים הגיעו לשם והיה ברור ליהודים שזה מסוכן.
הבנות היהודיות, שפחדו שכבודן יחולל, הועמסו באישון לילה על אוטובוסים,
ונשלחו לארצות ערביות אחרות שבהן לא היה שלטון גרמני.
ככה אימא שלה, שהייתה אז בת 18, הגיעה למצרים:
בורחת על נפשה- פיזית ומנטלית, ויוצרת לעצמה חיים חדשים בארץ חדשה.
אנחנו נפגשות עם כאבי הנטישה של המולדת,
והמולדת היא לא ישראל, היא סוריה והיא מצרים.
אנחנו נפגשות עם הפחד על החיים של אמא שלה ושלה, אז והיום.
והאדמה היא לפעמים אדמת סוריה, לפעמים אדמת מצרים, ולפעמים היא אדמת מדינת ישראל.
זה נע ומשתנה.
וככל שאנחנו נוגעות יותר ויותר בכאב המשפחתי,
שיש בו פרעות של אחרים את המשפחה שלה,
שיש בו פחד על החיים ויש בו עקירה ונטישה-
משהו באנרגיה של הייצוג של המצב בהיבט של הדם והאלימות נרגע יותר.
ועדיין הוא מכיל בתוכו שריפת אנשים.
"אני רואה את האינקוויזיציה", היא אומרת לי.
"השורשים של אבא שלך הם מגירוש ספרד?", אני שואלת.
"כן", היא עונה.
אנחנו שמות ייצוג לשושלת שגורשה מספרד.
עולה סיפור על ילד שהושאר מאחור,
כנראה בגלל שלקחת אותו היה מסכן את חייהם של הבורחים.
אנחנו עושות עבודה מול הילד הזה.
========================
זהו הסיפור שלה,
אך הסיפור שלי אינו שונה.
יש בשושלת שלי את גירוש ספרד, בריחה מהנאצים, פרעות באוקראינה ואנטישמיות בארה"ב.
והסיפורים האלו יושבים אצל כל מי שהוא יהודי-
גם אם הוא נוצרי שהיה יהודי בעבר, כמו אנוסי ספרד,
גם אם הוא בחר להתנצר, כמו אביו של קארל מרקס, או התאסלם,
וגם אם האבא יהודי והאימא נוצרייה.
זה לא משנה באיזו דת אתם אוחזים היום, אם בדנ"א שלכם יש היסטוריה יהודית-
אזי פרעות, רדיפות, עקירה ונטישה הם חלק ממי שאתם, חלק מהדנ"א שלכם.
רדיפות ופרעות לא קרו רק אצל היהודים, אבל הם קרו הכי הרבה אצלם.
ומה שקורה עכשיו כאן, בארץ שאני חיה בה, הוא בין היתר בקשה לניקוי.
בקשה לשחרור הדנ"א מהסיפורים של הפרעות,
בקשה לשחרור הדנ"א מהסיפורים של הרדיפות.
אין קורבן בלי תוקף. אין תוקף בלי קורבן.
אלו וגם אלו נמצאים בתוכי, מנהלים אותי, מבקשים הכרה ומבקשים ריפוי.
וכן, הם נמצאים גם אצלכם- איפה שלא תחיו.

עוד מהבלוג

מסר מהקבוצה בנושא "קארמה משפחתית"

מסר מ"הקבוצה" בנושא שותפויות

הצטרפו לקבלת הניוזלטר שלי

אני רוצה להמליץ על הקורס קונסטלציה קארמתית .

הקורס נותן נקודת מבט חדשנית ומרעננת על שיעורי חיים גלגולים וקארמה.

יעל העבירה את החומר בצורה מסודרת ובהירה תוך הקשבה רבה לקבוצה ולצרכים שעלו ממנה.

רוית

ממליצה בחום רב על קורס הקונסטלציה הקארמתית.
הלמידה פותחת אופקים חדשים וחשיבה אחרת ושונה לפתרון קונפליקטים אישיים, הבנה מאיפה הם מגיעים ולהפריד מעורבות ע"מ לשחרר את הקושי שהגיע לחיים הללו.
קשיים שיש לנו עם אנשים, שהם תולדה של העבר, גם הם מתגלים ומובנים.
הרעיון לשחרר מעורבבות ולהפריד בין מה שקרה בגלגול אחר למה שהבאנו איתנו לחיים הללו.
לקחת את החוזקות ולהשאיר את הקושי במקום אליו הוא שייך.

קורס מרתק, מסקרן ומעניין מאד.
כלי נוסף לארגז הכלים התורם לרווחתו של האדם.

צביה כהן צדק

קשה לי להסביר מילים את שיטות הטיפול של יעל, אך החשוב הוא החוויה שלהן בגוף, בנפש, בראש והן פשוט עובדות. יעל כמטפלת לא חושבת שהיא יודעת מה את צריכה או הכי טוב עבורך, היא לא מתנשאת ,היא מכילה ואחד הדברים שהיא נתנה לי זו היכולת לשנות דברים גם כאשר הכל נראה אבוד ושחור. זה מעבר לתחושת תקווה, זו תחושת מסוגלות, הסתכלות אחרת על מצבים ורגשות ובתוך הטיפול היא מצליחה לתת את  התמיכה שתאפשר למטופל לפעול בעצמו.  תחילה הדברים נראים מוזרים בטיפול אך מהר מאוד מבינים שלא צריך להבין אלא להרגיש ומבחינים  בשינוי מהר.  אני ממליצה בחום ועדיין ממשיכה ללכת ליעל.

אביטל (שם בדוי)

אין רגע דל במודולה (בלימודי) לקונסטלציה קארמתית, שיעל עיני מעבירה, המאתגרת את המוכר והידוע ברמות על. עבורי ועבור הקבוצה.
יעל יצרה מיכל בטוח להסתקרן ולחקור את הלא נודע, הוליכה צעד צעד את המודעות לעולמות שמעבר, בנינוחות, מקצועיות וחכמה. הייתה לי זכות גדולה ללמוד ממך ואתך יעל יקרה .
העולם שלי התרחב, הראיה שלי בהירה יותר, והמיכל גדל.
מכירה ומוקירה על כל ההתנסויות, כול רגע ורגע של למידה במסע, שממנה חזרתי מלאה במתנות.
תודה מכל הלב.

 

דיאנה  גלזר   MSC

יעל התגלתה כאשת מקצוע מהשורה הראשונה, גם בקונסטלציה משפחתית וגם בטיפול בכלל.
בדרך הלימוד שלה, יעל מנגישה את השיטה בקלות לתלמידים תוך התוויית דרכי עבודה וכלים המאפשרים להתחיל לעבוד אפילו לכאלה שבתחילת הדרך. היא עושה זאת בנעימות, בגובה העיניים, מעודדת ומעבירה ביטחון למתחילים.
בדרך עבודתה, היא מגלה אף אחריות רבה.

הגר, מטפלת רגשית בשיטות קצרות טווח

״ אצל יעל עיני למדתי יותר ממודולה אחת והסיבות לכך הן רבות. ראשית  המידע הועבר בצורה עניינית ובהירה, אבל ידע הוא רק ידע, ואני התחברתי בעיקר לחשיבה הפתוחה, לחיבורים המעניינים בין הדברים שעולים כמו באקראי ואשר הובילו אותי לגילויים אישיים חשובים. אהבתי ועדיין את היחס האישי אשר מעורר תחושה של אכפתיות אמיתית ורצון אישי לתרום ולעזור.

אטי תירוש, מאמנת מטפלת ומנחה בגישות משולבות

רוצים לדעת יותר?יש לכם שאלות? צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים
ואחזור אליכם בהקדם

רוצים ליצור שינוי בחייך?
יש לכם שאלות? צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן